Spomladanska utrujenost

pripravila Andreja Širca Čampa, nutricionistka in univ.dipl.inž. živilske tehnologije

Vsako pomlad se naš organizem sooča s splošnim pojavom spomladanske utrujenosti. To je nadloga, ki traja nekje od dveh do treh tednov, spremlja pa nas, ker se mora naše telo prilagoditi zunanjim spremembam. Spremljevalci spomladanske utrujenosti so večinoma splošna utrujenost, padec imunske odpornosti, padec delovne učinkovitosti, zmanjšanje fizične zmogljivosti, brezvoljnost..

Običajno imajo več težav ljudje s slabšo telesno kondicijo, ki veliko sedijo, ljudje s prekomerno telesno težo in starejši ter tisti, z oslabljenim imunskim sistemom.

Spomladanska utrujenost se pojavi, ker se menjava letnega časa ne odraža le na spremembah v naravi, temveč tudi v našem hormonskem ravnovesju. Pozimi imamo zaradi pomanjkanja sončnih žarkov in svetlobe več spalnega hormona melantonina, zaloge seratonina oz. takoimenovanjega hormona sreče, pa se iztrošijo. Spomladi se ta cikel zamenja, hkrati pa se poveča tudi tvorba estrogenov. Na te hormonske spremembe pa se telo odzove z utrujenostjo in brezvoljnostjo.

Za naše telo so zelo obremenjujoča tudi temperaturna nihanja, ki zaradi nastajajočih globalnih sprememb v zadnjih letih precej nihajo.
Svoje doda tudi zimska prehrana z več maščobami in oglijkovi hidrati, manj zelenjave in sadja, ter zmanjšan obseg telesne aktivnosti.

Spomladansko utrujenost bomo najlažje premagali ali se ji celo popolnoma izognili s tem, da bomo poskrbeli za ustrezno prehrano in dovolj gibanja na svežem zraku. Kljub zimskemu mrazu ni potrebe, da se ves dan zadržujemo v zaprtih prostorih, pomaga že sprehod, lahkotnejši tek ali vzpon na bližji hrib.

Pazimo, da bomo užili dovolj tekočine, kajti ob nizkih temperaturah na vnos radi pozabimo.

Vas zanima več o spomladanski utrujenosti in ostalih zanimivih temah s področja zdrave in uravnotežene prehrane?

Prenesite zbirko člankov v PDF knjigi »AVE Zdrava prehrana« avtorice Andreje Širca Čampa, univ. dipl. ing. .
Andreja Širca Čampa

Priporoči Priporočaj
X

Pošlji prijatelju

Natisni Natisni

Recepti

Imate vprašanje za nas?